Miten säästää rahaa brändiuudistusta tehdessä? Osa 2.

09.10.2023

Et tiedä mitä, miksi ja kenelle teet, mutta haluat uuden logon. Kuulostaako tutulta?

Hyvin tyypillinen ja hyvin ymmärrettävä tilanne. Tekee mieli uudistaa ilmettä. On olo, että jotain pitäisi tehdä. Kannattaako lähteä logosta? En suosittele. Fiilis voi toki olla oikea, mutta tee ensin pohjatyöt kunnolla.

Vain hyvin tehty kivijalka voi kantaa sinut kohti tavoitteitasi.

Tiedä siis tarkkaan mitkä sinun tavoitteesi ja tulevaisuuden visiot ovat. Kysy itseltäsi, tiedätkö oikeasti mitkä arvot määrittävät toimintaasi. Miksi teet juuri sitä mitä teet? Älä vastaa raha. Rahan vuoksi voisit tehdä mitä vain. Miksi teet juuri sitä mitä teet? Yksi keskeinen asia on ymmärtää ketkä ovat ihanneasiakkaitasi, mistä sinä heidät tavoitat ja mitä he ajattelevat sinusta. Mitä haluaisit heidän ajattelevan sinusta?

Miksi tämä säästää rahaa?

  1. Jotta brändinrakennus ei olisi hakuammuntaa, oletuksia ja yksittäisiä toimia jotka eivät sada samaan laariin.

  2. Jotta ilme olisi osa sitä kokonaisuutta joka vie sinua kohti tavoitettasi, palvelee sinua ja asiakkaitasi parhaalla mahdollisella tavalla.

  3. Jotta visuaalinen identiteettisi todella heijastaisi kaikin tavoin yrityksen persoonaa, tuntuisi oikealta ja helpolta.

  4. Jotta ihanne asiakkaat löytäisivät luoksesi ja kokisivat brändisi omakseen.

  5. Jotta markkinointiin laitetut eurot olisivat investointi eikä vain kivaa koristelua ja touhuilua.

Pysähdy miettimään ovatko nämä yrityksesi ydinasiat sinulle selkeitä? Jos ne on jo kirjattu ylös ja tämä on selvää, olet valmis etenemään brändiuudistuksessa. Jos nämä asiat eivät ole selkeitä, niin kirjaa ne ylös. Jos et osaa tehdä tätä yksin, tehdään se yhdessä.

Ota yhteyttä.

Markkinointi ei ole halpaa ja tehokasta jos se tehdään ensin nopeasti, huonosti ja halvalla ja sitten vasta kunnolla. Tällöin menetetään aina arvokasta aikaa ja maksetaan kaikesta kahteen kertaan.

Älä siis ammu haulikolla silmät kiinni ja toivo että osuu. Ota yhteyttä nonna@luovabyra.fi. Tehdään brändiuudistus joka vie sinut kohti kannattavampaa liiketoimintaa.

Nonna Achrén

Yrittäjä, Brändimuotoilija ja valokuvaaja

Edellinen
Edellinen

Miten valmistautua valokuvaukseen kauneusalan yrittäjänä?

Seuraava
Seuraava

Miten säästää rahaa brändiuudistusta tehdessä? Osa 1.