Miten säästää rahaa brändiuudistusta tehdessä? Osa 1.
11.3.2019
Uudista kuvamaailma ja muu visuaalinen ilme yhtäaikaa – Miksi?
Etuja on monia mutta suurin on ehdottomasti ajan ja rahan säästö.
1. Säästö resursseissa
Uudistamalla brändin visuaalista ilmettä ja kuvamaailmaa yhtä aikaa, voidaan säästää aikaa, vaivaa ja RAHAA. Yhtenäisen suunnittelutyön tekeminen yhdellä kertaa auttaa välttämään tarpeettomia muutoksia, vedoskierroksia ja niiden viemistä eri alustoille.
2. Yhdenmukainen brändi
Brändin visuaalisen ilmeen ja kuvamaailman tulisi tukea toisiaan ja luoda yhtenäinen kokonaisuus. Uudistamalla näitä yhtä aikaa varmistetaan visuaalinen yhtenäisyys kaikissa kanavissa. Näin vahvistetaan brändin tunnistettavuutta, laatumielikuvaa ja rakennetaan luottamusta asiakkaisiin.
3. Kohderyhmän sitouttaminen
Uudistettu kuvamaailma herättää tyypillisesti kiinnostusta ja tavoittaa uusia kohderyhmiä. Tuoreempi visuaalinen ilme kokonaisuutena herättää paremmin huomiota ja tekee yrityksestä houkuttelevamman nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille.
4. Kilpailuetu
Ainoa mikä on varmaa on muutos. Brändin uudistaminen ja kuvamaailman päivittäminen auttaa erottumaan kilpailijoista. Uusi visuaalinen ilme antaa tyypillisesti yritykselle modernin ja innovatiivisen vaikutelman, mikä houkuttelee asiakkaita ja luo kilpailuetua.
5. Tavoitteet ja strategia
Näitä käydään läpi kun ilmettä uudistetaan. (Ainakin minun kanssani.) On siis hyvä huomata että jos ne ovat hieman muuttuneet ja terävöityneet, samanaikainen uudistaminen varmistaa, että kaikki visuaaliset elementit ovat linjassa päivitettyjen tavoitteiden ja strategioiden kanssa.